Devices




Op de HAVOtop werken leerlingen met een laptop. We benutten de mogelijkheden van ICT en eigentijdse leermiddelen om het door ons gewenste onderwijs vorm te geven. Een eigen laptop biedt flexibiliteit, maakt onderwijs op maat mogelijk en maakt de lessen afwisselender en
effectiever. Wij kiezen bewust voor een mix van boeken én digitaal materiaal, oftewel ‘blended learning’. De laptop gebruiken we ter ondersteuning van het leerproces en als aanvulling op de lesboeken. Bij de start van de samenwerking van CSG Liudger en OSG Singelland is afgesproken dat alle zaken over ICT geregeld worden via CSG Liudger.
Aanbod Studywise
De HAVOtop biedt u de mogelijkheid om tegen een gereduceerd tarief een laptop aan te schaffen via Studywise. Studywise is de leverancier die wij voordragen. Op de aanschaf van een laptop via Studywise krijgt u een eenmalige korting van €30,-, u gebruikt hiervoor vouchercode….
U kunt naast de laptop ook accessoires, bijvoorbeeld een beschermhoes, aanschaffen en kiezen voor een uitbreiding op de standaard fabrieksgarantie van 2 jaar en een servicepakket in geval van schade. De laptop wordt voorzien van de voor school benodigde software en gebruiksklaar afgeleverd op het thuisadres. De link naar de webshop en de informatie over het plaatsen van een bestelling in de webshop vindt u hieronder.
Betaling
Bij aanschaf in de webshop van Studywise kunt u ervoor kiezen om de laptop in één keer te betalen via IDEAL of gebruik te maken van gespreide betaling (36 maandelijkse termijnen). Kiest u voor de mogelijkheid om gespreid te betalen dan is de afname van een hoes en een service en
garantiepakket van 3 jaar verplicht.
Met ouder(s)/verzorger(s) voor wie het niet haalbaar is om een laptop aan te schaffen of wie principiële bezwaren heeft, worden afspraken gemaakt. HAVOtop garandeert dat de gevraagde aanschaf van een device geen belemmering kan zijn voor het volgen van het onderwijs op onze
locatie.
 Indien het voor u financieel niet haalbaar is om een laptop aan te schaffen, vragen wij u om voor 1 juli 2020 contact op te nemen met de HAVOtop via info@havotop.nl.
 Indien u om principiële redenen geen laptop wilt aanschaffen, vragen wij u om voor 1 juli 2020 contact op te nemen met de HAVOtop via info@havotop.nl.

Aanschaf via andere partij of reeds gekochte laptop
Wij raden u aan om via Studywise de laptop aan te schaffen. Naast een goede prijs-/kwaliteitverhouding, heeft u geen omkijken naar het inrichten van de laptop en bent u ervan verzekerd dat
de laptop bij uitstek geschikt is voor gebruik in het onderwijs.
Het staat ouders vrij om elders een device aan te schaffen. Voor de laptop geldt dat deze Office 365 moet ondersteunen en beschikt over een actueel besturingssysteem (Windows 10), een camera en een microfoon.
Daarnaast gelden de volgende aandachtspunten:
 In de eerste schoolweken wordt een moment gepland om devices die niet via Studywise zijn aangeschaft, in te richten en te registreren op het netwerk van de school.
 Als u elders een laptop aanschaft, zijn de garantie-en servicevoorwaarden van Studywise vanzelfsprekend niet van toepassing.
 Er kan maximaal 5 schooldagen gebruik worden gemaakt van een leenlaptop (als de laptop gerepareerd moet worden). Een leenlaptop blijft op school en mag niet mee naar huis.
Procedure bestellen laptop via Studywise

  1. Ga naar https://shop.studywise.nl/csgliudger/
  2. Klik op ‘HAVOtop’.
  3. U hebt de keuze uit 3 type laptops en u kunt kiezen voor gespreide betaling of betaling in één keer. Klik bij de optie van uw keuze op ‘Bekijk’.
    Let op: Kiest u voor gespreide betaling dan is de afname van een 3-jarig pakket voor schade en garantie en een laptopsleeve verplicht. Deze kosten zijn in het maandelijkse tarief inbegrepen.
  4. Maak in de rechterkolom een keuze uit de accessoires die u wilt aanschaffen en maak een keuze bij ‘Kies je garantie’. Twee jaar fabrieksgarantie is inbegrepen in de prijs, aan de overige opties zijn kosten verbonden. Meer informatie over garantiepakketten vindt u in het linker menu.
  5. Nadat u alle gewenste opties hebt aangevinkt, kiest u voor ‘In winkelmand’.
  6. Om af te rekenen klikt u op ‘winkelmand’ in het linker menu of op het oranje balkje met de tekst ‘winkelmand bekijken’.
  7. Voer de vouchercode in die u van CSG Liudger hebt ontvangen in het veld ‘Heb je een vouchercode ontvangen?’ en klik op ‘toepassen’. De eenmalige korting van €30,- wordt in mindering gebracht op het bedrag in de winkelwagen.
  8. Controleer uw bestelling en kies voor ‘Doorgaan met afrekenen’.
  9. Vul de gevraagde bestelgegevens in, plaats uw bestelling en volg de betaalinstructies op het scherm.

U kunt terecht bij de Studywise klantenservice voor alle vragen omtrent het device of de bestelling in de webshop. De klantenservice is bereikbaar via 088 82 82 040.
Op www.csgliudger.nl/device vindt u meer informatie en het antwoord op veelgestelde vragen.

Informatie bestellen rekenmachine


Leerlingen op de HAVOtop hebben een rekenmachine nodig voor onder andere het vak wiskunde.
In de bovenbouw van de havo is een specifiek type rekenmachine verplicht. De rekenmachine is niet opgenomen in het gratis boekenfondspakket. Bij de start van de samenwerking van CSG Liudger en OSG Singelland is afgesproken dat alle zaken over ICT en het boekenfonds geregeld worden via CSG Liudger.
De HAVOtop biedt in samenwerking met Hildebrand Papier, leverancier van kantoor- en schoolartikelen, de vrijblijvende mogelijkheid om tegen een gereduceerde prijs een rekenmachine aan te schaffen. Mocht u hierin geïnteresseerd zijn, dan leest u hieronder hoe u een rekenmachine kunt bestellen. U kunt de rekenmachine bestellen vanaf 22 juni tot uiterlijk 27 juli 2020.
Bestelwijze rekenmachines via Hildebrand Papier:

  1. Ga naar de website www.csgliudger.nl/boekenfonds
  2. Ga naar de link bestellen rekenmachines en klik daarop. De website van de leverancier wordt vervolgens geopend.
  3. Klik links bovenaan op: particuliere webshop.
  4. Kies de locatie waar de leerling lessen volgt.
  5. Klik op de gewenste rekenmachine. Noteer de naam van de leerling!
  6. U kunt de rekenmachine afrekenen via een iDEAL betaling.
  7. Op het door u opgegeven e-mailadres ontvangt u een bevestiging van de bestelling.
  8. De rekenmachines worden daarna op de HAVOtop afgeleverd en meteen aan het begin van het schooljaar op school uitgedeeld. Op de locatie volgt hierover informatie. (Let daarom a.u.b. op dat u in stap 4 de juiste onderwijslocatie kiest.)
    Mocht u op een andere wijze de rekenmachine willen aanschaffen, dan kunt u via de website van Hildebrand Papier bekijken welk type rekenmachine benodigd is. De link naar deze site vindt u op
    www.csgliudger.nl/boekenfonds. Hier staan per locatie de rekenmachines beschreven (merk, typenummers en functionaliteiten).
  9. Mocht u vragen hebben over het bestellen via de website, dan kunt u contact met de leverancier Hildebrand via telefoonnummer (073) 59 95 488 of per email via info@hildebrandpapier.nl. Zij zijn telefonisch bereikbaar van maandag tot en met vrijdag tussen 09:00 en 17:00 uur.